maandag 9 april 2018

Na de stilte... een nieuwe sew-challenge....

Het is hier al een tijdje stil en dat heeft er alles mee te maken dat ik druk in de weer was met de outfits voor het Lentefeest van Elias dat er zit aan te komen... zijn outfit is al een week of twee klaar en ik, en hij gelukkig ook ;-) , ben er helemaal verliefd op.  Na 6/5 krijg je dat hier zeker te zien maar jullie moeten nog even geduld hebben...

Ondertussen deed ik ook mee aan de nieuwe Sew Challenge van Davina en de uitdagingen die ik van KelliSews kreeg, vielen perfect te combineren met mijn outfit voor de grote dag dus die krijgen jullie nu al te zien.

De criteria die ik kreeg:
- maak iets voor jezelf
- gebruik je set van Bobbinhood
- trek naar buiten voor de foto's "Laat je flamingo uit!'

Ik zag het meteen zitten. Ik had namelijk een outfit gezien bij CKS, veel te klein van maten voor mij, die ik wilde proberen na maken en deze uitdaging leende zich perfect hiertoe.

Dit werd het resultaat, wat ik dit weekend op naaiweekend met De Naaitclub in elkaar stak en in de tuin van het hotel liet ik meteen ook mijn flamingo uit...







De lange blouse is de Donna van La Maison Victor, met heel wat aanpassingen. Ik nam een maat kleiner dan ik normaal  nodig heb voor het openvallende effect. Ik tekende er een kraag en staander bij, die ik heel erg breed maakte. Ik tekende de armuitsnijdingen dieper omdat deze anders te krap gingen zijn. Ik tekende er een volledig nieuw beleg bij dat breder is dan normaal omdat de kraag zo breed is en verlengde de blouse tot de gewenste lengte. Ik genoot er eigenlijk wel van om een patroon volledig aan te passen op maat en ga dat nog doen denk ik. Het perfecte stofje vond ik bij Modecoupon.

Patroon: zelfgetekend op basis van Donna van LMV
Stof: heerlijke viscose van Modecoupon
De t-shirt is de Nore van Compagnie M met een gezeefdrukte tekst aan de schouder. Ik houd niet van teksten op sweaters in het midden dus ik plaatste deze op een plaats dat het niet meteen opvalt maar als ik mijn blouse uitdoe is het een leuk detail. Ik wist meteen wat ik erop wilde zetten "LIEFDESHARTJE", het is de bijnaam die ik van Elias krijg en is dus echt iets van hem en het is zijn grote dag...


Ik vind mijn outfit geslaagd, ik hoop dat mijn challenge dat ook is :-)

En nu aftellen naar 6 mei, de outfits zijn klaar, de deco is gekocht, bedankjes zijn in productie, fotoshoot is geweest... alleen heb ik nog geen idee wat we gaan eten. Duidelijk dat koken niet mijn favoriete bezigheid is?

Wat ik nog maakte op het naaiweekend komt verder nog tot bij jullie maar ga zeker ook nu al eens kijken bij de andere deelnemers van de challenge van deze week... Mimaloki, JustDelphine, VlijtigLiesje, Querida.


8 opmerkingen:

  1. echt een prachtig stofje voor het bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk bloesje en wat heb je een prachtige stof gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel, de stof is in het echt nog veel veel mooier :-)

      Verwijderen
  3. t is echt typisch Wendy! heel mooie stof ook. en wat knap dat je dat patroon bijna volledig aangepast hebt. Je bent een pro!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat je een patroon zo kon aanpassen seg. Zeker en vast geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig hoe je je flamingo hebt uitgelaten ;)

    Toffe interpretatie van de challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai, een hele aanpassing, maar zeker geslaagd! en mooie stof ook! toffee en schattige bedrukking ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen