donderdag 28 december 2017

Roxy wallet

Een tijdje geleden maakte ik de Rozy-wallet van Serialbagmakers... een prachtige portemonnee maar bij gebruik vond ik ze niet zo handig aangezien er niet veel kaarten en munten in kunnen. Aan de kassa steeds zoeken naar dat andere portemonneetje voor wisselgeld vond ik een heel gedoe en ik vermoed nog velen met mij, want onlangs zag ik Roxy verschijnen. Het grotere zusje van Rozy met meer plek én groot muntenzakje.

Ik bestelde onlangs toch Rozy-sluitingen voor onze clutches van het naaicafé bij K-Bas en bestelde dan maar meteen het patroon én een extra sluiting. Ik had nog kurkleder naturel met goud en koos nu eens de gouden sluiting. Een stofje uit mijn voorraad voor de voering en ik kon eraan beginnen.

Vraag me niet hoe ik het gedaan heb maar ik heb erover gelezen dat je bij Roxy, in tegenstelling tot Rozy, het kurkleder wél moet verstevigen. Ze blijkt inderdaad iets te slap om goed te zijn maar het is nu ook niet dramatisch. Ze is sinds kerst in gebruik en ik ben er supertevreden van. De prachtige vormgeving van de Rozy mét genoeg plaats voor alles wat ik nodig heb in mijn portemonnee. Toppertje!


Patroon: Roxy van SerialBagmakers
kurkleder en alle fournituren: K-Bas
voering: uit voorraad


Er loop momenteel een superleuke blogtour met prachtige tassen onder de naam "Madammen met K-Bassen", een ode aan Mieke van K-Bas. Deze pareltjes verschenen al, ga dus zeker eens kijken bij hen: Flafinko, Jace did it!, Carreaukes, Made By Caro... en er volgen ongetwijfeld nog 2 prachtexemplaren!

9 opmerkingen:

  1. Mooi exemplaar! Hij staat al eeuwen op mijn veel te lange to sew lijstje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje! Is nochtans een projectje wat op een avond in elkaar zit ;-)

      Verwijderen
  2. Oh ik ben en blijf ook wel een fan van deze patroontjes! Heel erg mooie versie! Love it! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is keimooi! De mijne komt eraan en is met zilver ipv goud. We zullen samen op stap kunnen gaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk vakwerk ! Kan je daar ook een gewoon tasje mee maken, als handtasje dan ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor, tasklemmetjes en ketting verkopen ze bij K-Bas en dan wordt dit makkelijk een clutch ;-)

      Verwijderen
  5. Heerlijk naaisel toch!! Ik vind de Roxy ook handiger dan de rozy :)

    BeantwoordenVerwijderen