dinsdag 12 december 2017

Bullet Journal: een nieuwe verslaving

Eind vorige maand kwam Veerle van Quillet aan de Femmadammen uitleggen hoe en waarom je met een Bullet Journal start... een BuJo is een boekje met een bepaalde opbouw waarin je aan de hand van een aantal vaste patronen (een maandlog, een daglog, een future log,...) je to do's en je doelen neerpent... het is vooral een manier om meer structuur en evenwicht in je leven en in je hoofd te krijgen maar je kan er ook heel creatief mee omgaan. Google maar eens "Bullet Journal" en je vindt heel wat inspiratie...

Veerle haar uitleg ging vooral over het waarom en haar inspirerende workshop kon me overtuigen! Een BuJo zou me kunnen helpen om mijn drukke bezigheden wat meer te structureren en ik zou op papier zien staan waar ik wel/geen tijd aan besteed (ik schrijf soms bewust "rusten" op als to do om mijzelf eraan te herinneren) Nieuwjaar was een ideaal moment geweest om te starten maar ik kon niet wachten en startte op 1 december... ik bepaalde mijn doelen, schreef een key (overzicht van de symbooltjes die je zal gebruiken), startte een index en kon van start gaan... elke dag log ik trouw al mijn to do's, vink af wat gedaan is en stel uit waar ik niet aan toe kwam... ik gebruikte vooral al projectpagina's voor naaiprojecten, zo heb ik op 1 pagina alle to do's voor bijvoorbeeld de naaidag komende zondag en dat helpt gewoon ongelooflijk goed te plannen.

Voor wie het nog niet kent, check zeker eens Veerle' s website, volg eventueel een workshop en start er gewoon mee. Ik kocht mijn BuJo bij Standaard Boekhandel voor 12,50 euro... een koopje als je hiermee eindelijk overzicht krijgt in de chaos... ik geef toe: ik ben verslaafd!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten