vrijdag 4 augustus 2017

een maand stilte...

In juli was het hier stil.... heel stil... dat komt niet doordat ik vakantie had ofzo, wel een weekje ;-) , maar gewoon omdat mijn lichaam mij duidelijk liet voelen dat het aan rust toe was.
Niet alleen heb ik artrose in zowat alle gewrichten die in je lichaam zitten, ik heb al zo'n 7,5 jaar een heupprothese, vermoedelijk heb ik reuma en ik heb fybromyalgie/cvs. Nu ben ik niet de persoon die dat tegen iedereen wereldkundig maakt, denk dat alleen mij echt dichte vrienden dit weten, maar het hier schrijven doe ik meer voor mezelf.
Ik ben een sterke vrouw, ik mag dat gerust zeggen want heb op lichamelijk en emotioneel vlak heel wat te verduren gekregen vanaf mijn 10 jaar al, en klaag nooit en voel mezelf gelukkig.
 
Ik heb maar één probleem, ik doe veel te veel! Ik doe alles wat ik doe, zo graag en met zo veel plezier dat ik vergeet te luisteren naar mijn lichaam, waar wel het één en ander aan hapert...
Ik werk fulltime, waarvan veel op de baan (superjob maar lichamelijk dus wel zwaar), heb geen poetsvrouw, gebruik geen afhaaldienst voor boodschappen, ben lid van 2 naaigroepen waar ik zoveel mogelijk naartoe wil, ben verantwoordelijke bij de Femmadammen die twee activiteiten per maand organiseren en niet te vergeten: ik heb twee kleine monsters die veel aandacht vragen.

Begin juli kreeg ik dan ook een zware opstoot te verduren... zelfs opstaan en iedereen klaarmaken was te zwaar geworden... de dokter schreef enkele dagen rust voor en het lukte me toen zelfs niet om te haken omdat mijn handen teveel pijn deden.

Toen kwam de vakantie in Volendam (uitgebreid verslag volgt nog!) en die was zo geweldig dat de batterijen een beetje opgeladen raakten. De laatste dagen van mijn verlof stonden in het teken van Jan Palfijn waar mijn moeder die week haar tweede knieprothese kreeg (gewrichtsproblemen zitten nu éénmaal in onze familie :-P ) en daarna kon ik terug aan de slag. 

Ik heb de tweede helft van juli wel wat gehaakt dus ik kan hier wel de boel wat opleuken met enkele fotootjes! 

Het gaat momenteel beter maar nog niet optimaal en daarom heb ik deze post geschreven. Zo besef ik dat ik echt wel moet leren luisteren naar mijn lichaam!
Ik sluit af met de belofte aan mezelf om het wat anders aan te pakken en aan jullie om jullie niet meer lastig te vallen met gezondheidsperikelen. Vanaf morgen neem ik jullie hier mee op ontdekking in het prachtige Volendam, het mooist dorp van Nederland waar we ons hart zijn verloren <3

patroon: ByClaire zomertruitje
garen: Yarn and Colors - Must Have - 073Jade Gravel


gehaakt vliegengordijn
patroon uit: Haken en Kleur
wol: alle katoen komt uit mijn voorraad ;-)




4 opmerkingen:

  1. Jij bent een topvrouw! zo'n hartelijke, mooie en lieve vriendin. Ik ben hele blij dat ik je in mijn leven heb, en als ik iets kan doen om jou te helpen, dan moet je t maar zeggen! Wat jammer dat je lijf het niet helemaal eens is met jouw enthousiasme...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Johanna <3 wat een prachtige woorden! Ben ook heel blij met een vriendin als jij <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een warme woorden hierboven van Johanna! Benieuwd om je binnenkort te ontmoeten. Ik hoop dat je snel terug een evenwicht vindt dat werkt!

    BeantwoordenVerwijderen