maandag 19 december 2016

aftellen naar kerst...

ik neem altijd mijn verlof in december... zo kan ik heerlijk genieten van de kerstperiode in huis, kan ik elke dag zelf de kindjes naar school brengen, als ik ze ophaal is er tijd voor een pannenkoek ofzo... we genieten met volle teugen van elkaar en van de kerstsfeer.

Dat ik dol ben op kerst zal deze week blijken! Ik maakte heel wat spulletjes voor kerst en zal deze week elke dag iets bloggen als een soort adventskalender tot kerst.

Ik start vandaag met iets wat al heel lang klaarligt én wat ook al veel gedragen en gewassen werd. Toen Eva Mouton een tijd geleden haar nieuwste stofjes voorstelde kocht ik meteen één meter van elke stof, genoeg voor zoonlief en dochterlief. Toen het kleedje van Mina klaar was, was ik zo jaloers dat ik ook nog eens een anderhalve meter voor mezelf :-P

Mina kreeg nog maar eens een cocoon dress (dat betekent alleen maar dat dit een SUPER patroon is). Ik maakte de ruches deze keer in een tricootje waarmee ik nu ook een legging maakte, zo'n setje vind ik wel leuk in aanloop naar kerst, al draagt ze er vandaag veiligheidshalve wel een jeanslegging onder om naar school te gaan.

Elias kreeg een ander superpatroontje voor de zoveelste keer nl. de Billie. Zo'n lange smalle jongen heeft gewoon nood aan smalle maten en de slimme Sharon van Zonen 09 heeft daar gelukkig aan gedacht <3 Hij groeide ondertussen naar een verlengde 116 en in de winkels zelfs al een 122. Ook zijn voeten doen mee en hij gaat nu vlotjes naar een 31. Ik denk dat dat een grote voet is voor een 5-jarige?

Voor mezelf, om in herhaling te vallen, een ander superpatroon de Aster! En voor de mensen met oog voor detail: ik combineerde de stofjes van de 2 kinderen zodat ik van elk iets in mijn  trui had en uiteraard hadden mijn perfectionisten van kinderen dat opgemerkt en zo waren ze alletwee gelukkig <3 een moeder moet niet meer hebben dan dat!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten