vrijdag 8 april 2016

Kleine meisjes worden groot...

Maandag start Mina aan een nieuwe periode in haar jonge leventje: ze mag eindelijk naar school. Hoewel ze pas zondag 2,5 wordt en maandag al mag starten, kijkt la diva hier al maanden naar uit. In september kochten we al een boekentas (omdat er dan de grootste keuze is en ik echt wel die zwarte met gouden bollen wilde)  en die werd bij oma en opa verstopt want anders ging ze meteen willen starten... maar hoe dichter het moment kwam, hoe meer zin ik kreeg om haar te laten starten met een zelfgemaakte boekentas.

Vorig jaar volgde ik bij Huis Nicole een superworkshop, door Nelske gegeven, om het boekentasje van Liel te maken. Ik maakte toen een lager school model voor mezelf met een zeer goed resultaat. Ik neem ze al ongeveer een jaar regelmatig mee naar het werk, meestal goed gevuld en de tas houdt zich sterk... ik denk dat het dus ook wel wat kleutergeweld zal aankunnen. Ik kocht nu het kleuterpatroon en ging aan de slag... ik kocht skai en geplastificeerd katoen (zo kan ik die afwassen indien nodig) op het stoffenspektakel en vond er ook stoere dikke paspel en alle fournituren... zo had ik echt alles wat ik nodig had.
Mijn machine heeft wel meermaals aangegeven dat mijn skai (verstevigd met Decovil) in combinatie met dikke paspel  (zeker de jeans-versie) te dik was voor haar... af en toe werd een steek over geslagen of blokkeerde het ding gewoon. Een goede tip is dus: kies voor niet te dikke skai (je moet deze toch nog verstevigen) en combineer deze dan zeker niet met die dikke paspel ;-)

Ik wil uiteraard geen broer die zich verwaarloosd voelt en zijn boekentasje is na bijna 2 jaar kleuterschool eigenlijk wel eens aan vervanging toe dus ook hij krijgt vanaf maandag een nieuw exemplaar. Hij was eerst niet blij met de keuze voor robottenstof (hij wilde namelijk spinnen op zijn boekentas, maar ik heb in heel Flanders Expo toen geen spinnenstofje gevonden) maar toen de tasjes klaar waren,  zag ik twee stralende gezichtjes... op naar maandag, op naar een nieuwe fase en op naar een gezin met enkel schoolgaande kinderen :-)




4 opmerkingen: