dinsdag 3 mei 2016

Een creatief weekend...

Ik ben de laatste weken in een naaiflow. Ik krijg heel veel ideeën, zie overal leuke stofjes, en ik heb heel veel zin om achter de machine te zitten...

Vorige week tijdens de Tiretten begon ik voor Mina aan de Lotta-dress van Compagnie M. Ik koos een leuk stofje van Petit Pan uit mijn voorraad en het patroon deed de rest... in het weekend is Elias nogal klokvast dus om 6u stond hij naast mijn bed... hij ging nog wat soezen in de zetel vergezeld van de tablet en ik werkte snel het jurkje af, voor we naar de zwemles gingen ;-) Toen Mina rond 11u eindelijk van zich liet horen trok ze meteen het nieuwe kleedje aan en het ging niet meer uit :-) 



Na de middag trokken we richting Hulst voor onze inkopen maar ik laste een tussenstop in Sint-Niklaas in :-P De man des huizes was zo blij met zijn Billie dat hij er nog wel eentje wilde dus we gingen  bij Modecoupon op zoek naar een geschikt stofje (al vond ik natuurlijk veel meer dan dat ;-) )
We waren allebei fan van hetzelfde stofje en toen hij 's avonds naar de salsa ging, zette ik meteen de schaar in het stofje. Als zo'n patroon al getekend en geknipt klaar ligt dan zit zo'n Billie, met de overlock, echt op minder dan een uurtje in elkaar... Ik was niet meer wakker toen hij thuiskwam dus zondag moest hij meteen passen... en het staat hem heel erg goed, al zeg ik het zelf...


Buiten naaien ben ik op alle vlakken heel erg graag creatief bezig... maar haken is toch met stip mijn 2de favoriete bezigheid. Ik doe het op de trein op weg naar het werk (pakt niet veel plaats in) en ik doe het ook tijdens het tv kijken... want jawel, ik kan niet stilzitten en als ik dus gewoon tv kijk voel ik me al snel ongemakkelijk, dus dan haak ik erop los. 
Zaterdag was het lekker weer dus speelden de kinderen buiten in hun zandbak en ik zat heerlijk in het zonnetje en haakte mijn tas af... het patroon kreeg ik via een Femma-vriendin maar als je op Google zoekt op SAS-tas zal je het patroon wel tegenkomen. Het was een proefmodel want bij Femmadammen Dendermonde lanceren we deze zomer een Haakcafé en één van de projecten waar we mee aan de slag gaan is deze tas... 



En nu... nu ga ik verder met de Crochet Along van La Maison Victor, want ook daar ben ik aan begonnen ;-)

2 opmerkingen:

  1. Wat een supermooi jurkje! Ik heb hier een jaloerse dochter;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, beiden, maar vooral jurkje is mijn ding! Dat stofje, zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen