zaterdag 7 mei 2016

De culottes... hot or not?...

In de jaren '80 ging ik meermaals door het leven in een broekrok... het was toen mode voor de kinderen en je droeg die gewoon, ik meestal in donkerblauw, iets met een schooluniform ;-)

In de jaren '90 en nog vele jaren erna waren we maar wat blij dat deze uit het modebeeld verdwenen. We dachten dan ook niet dat die ooit nog gingen terugkomen. Tot ik in december ging shoppen in Antwerpen en ik ze hier en daar zag opduiken. De culottes, zoals het nu wat chiquer noemt, is terug van weggeweest. Ik wist meteen dat ik er eentje wilde, ging superleuk staan met mijn veterschoenen, maar in mijn maat kan je nu niet meteen de nieuwste trends terugvinden, dus het bleef bij willen...

Ik maakte dan ook een sprongetje toen er een patroon in La Maison Victor stond en gooide het meteen op mijn lijstje... ik kon alleen niet meteen een leuk stofje vinden want er moest wat stretch inzitten en dat ontbrak altijd.

Vorige woensdag hielden we bij de Tiretten een stoffenverkoop van Petite Couture en Wendy had het ideale stofje mee. Een stretch jeans in een aparte kleur blauw en tegen een leuke prijs ;-)
Ik wist op Hemelvaart wat te doen ;-)

En eerlijk is eerlijk, ik was niet meteen overtuigd toen ik de broek aandeed en de foto's zag... ik plaatste de foto's op twee naaigroepjes op Facebook en kreeg heel wat gemengde reacties. Ik besloot ze vandaag gewoon lekker te dragen en ik ben er stilaan aan gewend en voel me er lekker in!
Het is zoals toen de leggings terug opdoken in het modebeeld, we moeten weer even wennen en met alle plezier geef ik het voorbeeld.
Hot or not? I like it and i wear it. Soms moet je gewoon durven iets anders te doen! Ook als je gezegend bent met rondingen!


3 opmerkingen:

  1. mooie kleur...
    ik ben geen fan van deze broek maar hoe meer ik het zie hoe leuker ik het begin te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like it and I wear it, geweldig toch!! Ook met rondingen, al moet ik toegeven dat me dat ook soms doet twijfelen om iets te dragen of niet. Ik heb er niet direct een coup de foudre mee, met die culotte. But you rock it! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet mooi, flatteert ook niet, liever een leuk rokje of een lange broek, een culotte is not done en verkort de benen, met die broek lijken mensen korter en ronder, absoluut no fashion!

    BeantwoordenVerwijderen